tirsdag den 6. april 2010

Dag 1 - turen går til Polen.

Så blev det tid til afgang : kl 6 mødtes vi op skolens parkerings plads og så var det afsted!

Onkel Ole styrer kameraet - vi holder video dagbog og filmer hinanden i så trælse situationer.


Pause i tyskland


Første ting jeg sådan rigtig bemærkede på hotellet : tape på radioen! Der er ligeledes tape på trykkeren. Men okay hotel til den pris - der er dog inken køkken niché, som vi havde troet. Der er et fælles køkken, hvor der ingen gryder, tallerkner eller bestik er - yaay!

Slik automaten blev voldtaget af 3 voldsomme danskere - Emilie, Ole og Ryszard. Jeg valgte at blive og se polsk "Så det synger"

Det lokale transportmiddel.
Vi var ude og gå i byen på jagt efter mad - en due valgte at kaste sit æg efter os!! Argh! Watch out, mayn!
De fleste bygninger er kæmpe og robuste - men utrolig flotte. Ikke noget vi ser til hjemme i dk.
Onkel Ole og Tante R slog sig løs ved operaen - en stor borg i utrolig god stand.









Nu er jeg en lille natur freak og faldt næste på bagdelen da jeg opdagede hvad de store klumper i træerne var vildtlevende miselteener - ikke noget man ser dagligt hjemme i dk, og ikke i den mængde.



Den lokale øl - 5.6 pct!
Ole var sådan lidt "blabla brokke brokke, svag drikkere" da Emilie og jeg var fnisende og fnalrende efter 5 slurke - vi drak på tom mave. Meen da han selv havde drukker nogle enkelte slurke - på fuld mave, var han selv fnisende og fnalrende - tsk!
Men cirka 12 kr for ½ litr øl på restaurenter mhmm..
Riszard nyder en omgang komave suppe - Emilie smagte med, men jeg trak mig. Er virkelig ikke meget for at spise indmad.
Vi er her jo af pædagogiske grunde - aften hold for pædagogik.


Dagen sluttede ved 21 tiden for os alle - godt smadret og udkørte. I morgen venter endnu en dag, gad vide hvad vi skal lave. For der er en mulighed for at alle butikker stadig er lukket - det er påske og de går alle sammen i kirke disse dage.


Jeg laver en blog ved siden af til streetart billeder, natur billeder kaster jeg op på min VNT blog - man kan jo lige så godt lave lektier her, når man har muligheden for det.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar